Pożyczki
Twój punkt sprzedaży odwiedzają dziennie dziesiątki lub setki klientów. Wspólnie z OneyRaty przygotowaliśmy dla Twoich klientów możliwość skorzystania z pożyczki na dowolny cel lub zakupów na raty w Twoim punkcie sprzedaży!
OneyRaty to innowacyjne, samoobsługowe rozwiązanie płatnicze, dzięki któremu Klienci mogą skorzystać z rat na zakupy lub pożyczki na dowolny cel w swoim smartfonie.

Cechy OneyRaty
OneyRaty to innowacyjne, samoobsługowe rozwiązanie płatnicze, dzięki któremu Klienci mogą skorzystać z rat na zakupy lub pożyczki na dowolny cel w swoim smartfonie.
100% on-line
Wystarczy, że wyślesz klientowi link do wniosku pożyczkowego z Simapki, aby w kilka chwil mógł samodzielnie dokończyć proces i otrzymać pożyczkę.
Szybki i łatwy proces
Cały proces zajmuje jedynie kilka minut, bez konieczności przesyłania zaświadczeń o zarobkach i podpisywania papierowych dokumentów.
Elastyczna oferta
Wraz z OneyRaty pomożesz klientowi otrzymać pieniądze na zakupy w Twoim punkcie sprzedaży, jak również pożyczkę gotówkową na dowolny cel.
Jak wygląda proces?

1. Link do pożyczki
Klient otrzymuje od Ciebie SMS lub e-mail z linkiem do pożyczki na dowolny cel lub zakupów na raty w Twoim punkcie sprzedaży.
2. Uzupełnienie danych
Na swoim smartfonie Klient zupełnia formularz i potwierdza dane przy użyciu Kontomatik lub przelewu (1 zł) Blue Media oraz akceptuje umowę.
3. Zakończenie procesu
Klient otrzymuje pożyczkę na konto w ciągu kilku minut. W przypadku zakupów na raty dostaje SMS-em kod, którym płaci w Twoim sklepie.
Pytania i odpowiedzi
Poniżej znajdą Państwo odpowiedzi na najczęstsze pytania związane z usługą pożyczek.
Jak to działa?
Usługa OneyRaty polega na samodzielnym wnioskowaniu przez Klienta o pożyczkę, która będzie wykorzystana do zapłacenia za towary w Twoim Punkcie lub na inny dowolny cel, która będzie przelana na konto Klienta.
Klient otrzymuje od Ciebie SMS lub e-mail z linkiem do pożyczki na dowolny cel lub zakupów na raty w Twoim punkcie sprzedaży.
Na swoim smartfonie Klient uzupełnia formularz i potwierdza dane przy użyciu Kontomatik lub przelewu (1 zł) Blue Media oraz zawiera umowę.
Klient otrzymuje pożyczkę na konto w ciągu kilku minut. W przypadku zakupów na raty dostaje SMS-em kod, którym płaci w Twoim sklepie.
Kto udziela pożyczki?
Pożyczkodawcą jest Smartney Sp. z o.o. należąca do grupy Oney Bank.
Kim jest Oney Polska S.A.?
Oney Polska Jest pośrednikiem finansowym, również należącym do grupy Oney Bank.
Jakie warunki Klient musi spełnić, żeby otrzymać pożyczkę?
Aby otrzymać pożyczkę Klient:
- Musi być w wieku pomiędzy 21 lat a 70 lat
- Posiadać obywatelstwo Polskie
- Posiadać aktualny dowód osobisty
- Posiadać urządzenie mobilne z dostępem do Internetu i z zainstalowaną przeglądarką internetową.
- Posiadać rachunek bankowy z dostępem do bankowości internetowej
- Uzyskiwać dochód z zaakceptowanych przez Smartney źródeł:
- Umowa na czas nieokreślony
- Umowa na czas określony
- Umowa o dzieło
- Umowa zlecenie
- Własna działalność gospodarcza
- Emerytura
- Renta
- Gospodarstwo rolne
Jakie dokumenty musi przygotować, Klient żeby wnioskować o pożyczkę?
Aby wnioskować o pożyczkę Klient potrzebuje jedynie dowodu osobistego, i telefonu komórkowego (smartfona).
Od klienta ubiegającego się o pożyczkę nie są wymagane żadne dokumenty potwierdzające zatrudnienie.
Czy Klient musi przedstawić potwierdzenie dochodów od pracodawcy?
Nie potrzebujemy potwierdzenia dochodów od pracodawcy. Aby otrzymać pożyczkę wystarczy wypełnić wniosek na stronie oneyraty.pl
Kiedy i jak Klient dowie się, że pożyczka została przyznana?
Decyzja kredytowa wydawana jest zazwyczaj w ciągu 5 minut. O przyznaniu pożyczki Klient zostanie poinformowany sms-em, oraz jeśli nie zamknął przeglądarki na stronie
z oczekiwaniem na decyzję.
Czy Klient może podać do wniosku nr telefonu do innej osoby?
Nie, w trakcie procesu wnioskowania i zawierania umowy o pożyczkę do Klienta wysyłane są sms-y zawierające linki do kontynuowania procesu. Jeśli Klient poda
nr telefonu do kogoś innego to nie będzie mógł zakończyć wniosku.
W jaki sposób Klient jest weryfikowany przed otrzymaniem pożyczki?
Przed wydaniem decyzji kredytowej Klient jest weryfikowany w bazach zewnętrznych takich jak: biura informacji gospodarczej czy Biuro Informacji Kredytowej i bazach wewnętrznych pożyczkodawcy.
Dodatkowo, aby uzyskać pożyczkę Klient musi wykonać weryfikację swoich danych poprzez usługę Kontomatik lub błyskawiczny przelew na kwotę 1 zł., czyli poprzez dostęp do swojego rachunku bankowego
Co to jest Kontomatik?
Kontomatik – usługa wykorzystywana przez instytucje pożyczkowe i banki, jest ona zintegrowana z bankami i polega na zalogowaniu się Klienta poprzez Kontomatik na swoje konto bankowe, dzięki temu pożyczkodawca uzyskuje dostęp do historii rachunku w celu pobrania informacji o wpływach na rachunek, weryfikowane są również dane klienta pod kątem poprawności danych wprowadzonych do wniosku. W celu poprawnej weryfikacji Klient musi się zalogować na własny rachunek (nie może to być rachunek np. współmałżonka)
W przypadku błędu w potwierdzeniu danych przez Kontomatik, ile razy Klient może podejmować próbę potwierdzenia danych tą metodą?
Klient ma trzy próby, po tym czasie wniosek zostanie odrzucony.
Dlaczego Klient nie otrzymał pożyczki?
Pożyczka może nie zostać przyznana w momencie, gdy wnioskodawca nie spełnia wymaganych kryteriów wieku i obywatelstwa, jest wpisany do rejestru dłużników, ma niespłaconą pożyczkę, nie ma odpowiedniej zdolności kredytowej albo składany wniosek zawiera błędy. Pożyczka nie zostanie również przyznana jeśli Klient ma zaakceptowaną inną pożyczkę w Smartney (ale nie została ona jeszcze uruchomiona).
Czy Klient może wnioskować o kolejną pożyczkę, jeśli nie spłacił jeszcze poprzedniej?
Tak, ale decyzja kredytowa uzależniona jest od indywidualnej oceny aktualnej sytuacji Klienta.
Czy Klient musi podpisać umowę?
Usługa umożliwia zawarcie umowy w wersji elektronicznej, bez konieczności podpisywania papierowej wersji dokumentu. Skuteczna jest akceptacja umowy w aplikacji. Umowa dostępna jest
z ekranu z podsumowaniem Pożyczki, będzie również wysłana do Klienta mailem.
Do umowy Klient ma również dostęp w Profilu Klienta na stronie https://smartney.pl/jestem-juz-klientem
Czy Klient może aplikować o pożyczkę, gdy wcześniejszy wniosek został odrzucony?
Tak, pożyczkodawca każdorazowo dokonuje indywidualnej oceny kredytowej.
W jaki sposób Klient może spłacić pożyczkę?
Spłaty pożyczki można dokonać po zalogowaniu się do Strefy Klienta na stronie https://smartney.pl/jestem-juz-klientem (dostępna jest zapłata kartą lub przelewem). Klient ma możliwość wykonania również samodzielnie przelewu ze spłatą lub zapłacić w dowolnym banku, poczcie, lub punkcie który przyjmuje spłatę różnych usług.
Czy jest możliwość wcześniejszej spłaty pożyczki?
Tak. Klient może jednorazowo spłacić całą pożyczkę lub niespłaconą część zadłużenia. Można to zrobić bezpośrednio z Strefy Klienta w Smarney.pl lub przelewem bankowym.
Na jakie konto Klient ma spłacić pożyczkę?
Numer rachunku do spłaty pożyczki znajduje się w umowie o pożyczkę (strona 2) Wszystkie informacje dotyczące spłaty pożyczki dostępne są również po zalogowaniu do Strefy Klienta.
Klient ma pytania dotyczące obsługi pożyczki w trakcie spłaty?
Spłata pożyczki obsługiwana jest przez Smarntey. Należy Klientowi wskazać
nr telefonu do kontaktu z Infolinią Smarntey: 22 528 88 88
Gdzie mogę sprawdzić aktualny status mojej pożyczki?
Aktualny status pożyczki oraz termin spłaty widoczne są w indywidualnej Strefie Klienta po zalogowaniu do serwisu.
Co ma zrobić Klient po uzyskaniu decyzji pozytywnej – po co jest KOD ?
Po uzyskaniu pozytywnej decyzji na zakupy na raty Klientowi dostarczany jest KOD, który Klient pokazuje w sklepie. Zrealizowanie KOD-u umożliwia wydanie Klientowi towarów.
Co się stanie jeśli Klient nie wykorzysta KOD-u ?
Umowa o pożyczkę którą akceptuje Klient to umowa warunkowa, która dojdzie do skutku w sytuacji gdy Klient użyje KOD. Jeśli KOD nie zostanie wykorzystany to umowa zostanie automatycznie anulowana. Klient ma 72 godzin (do potwierdzenia) na użycie KODu od momentu uzyskaniu decyzji pozytywnej.
Czy Klient może zmienić swoje dane osobowe?
Tak. Klient może zmienić część swoich danych po zalogowaniu do Strefy Klienta
w serwisie Smartney lub kontaktując się z Infolinią Smartney 22 528 88 88
Gdzie Klient znajdzie umowę o pożyczkę ?
Umowa dostępna jest z ekranu z podsumowaniem Pożyczki, będzie również wysłana do Klienta mailem. Do umowy Klient ma również dostęp w Strefie Klienta na stronie https://smartney.pl/jestem-juz-klientem
Co ma zrobić Klient który chce odstąpić od umowy pożyczki ?
Umowa pożyczki dochodzi do skutku po użyciu Kodu. Jeśli Klient będzie chciał odstąpić od umowy to ma na to 14 dni od jej uruchomienia. W celu odstąpienia od umowy Klient musi przesłać na adres Smartney pocztą tradycyjną lub mailem wypełniony i podpisany druk odstąpienia (dołączony do umowy, oraz dostępny na stronie smartney.pl) lub samodzielnie napisać oświadczenie o odstąpieniu (odręcznie, albo w emailu). Klient będzie musiał zwrócić na wskazany przez Smartney
nr rachunku kwotę pożyczki. Klient nie musi zwracać towaru odstępując od umowy pożyczki.
Co ma zrobić Klient który chce zwrócić towar ?
Klient który chce zwrócić towar musi udać się do sklepu w którym dokonał zakupu. Zwrot towaru odbywa się zgodnie z procedurami sklepu. Jeśli sklep zaakceptuje zwrot towaru to rozlicza się z Klientem w gotówce. Zwrot towaru nie oznacza odstąpienia od umowy pożyczki. Klient sam decyduje czy zwracając towar odstępuje od umowy pożyczki.