Jak dokonać zwrotu płatności?

Zwrot w wersji WEB portalu Simapka:

Jeśli zacząłeś już przyjmować płatności kartą w swoim punkcie (jeśli jeszcze nie wiesz jak to zrobić – kliknij tutaj), powinieneś wiedzieć również jak dokonać zwrotu za transakcję.

Aby tego dokonać korzystając z aplikacji  na komputerze, Twój terminal powinien być sparowany z Simapką (oba urządzenia muszą być podłączone do tej samej sieci WIFI).

Z menu bocznego wybierz zakładkę „Płatności kartą”, a z niej wybierz opcję „Historia płatności kartą”:

Twoim oczom ukaże się tabela z zebranymi płatnościami dokonanymi w Twoim punkcie:

Istnieje możliwość ZWROTU DOKONANEJ TRANSAKCJI. Aby to zrobić, kliknij „ROZWIŃ” przy ostatniej płatności. Zobaczysz możliwe do wykonania operacje:

 

Pierwsze operacje od lewej to wysyłka lub wydruk potwierdzenia za transakcję. Kolejną operacją z kolei jest „Unieważnienie” oraz „Zwrot”. Kliknij w: , a zostaniesz przeniesiony do okna zwrotu płatności:

Wystarczy, że klikniesz dalej, aby przekazać żądanie zwrotu do terminala,

Następnie, tak jak w przypadku przyjmowania płatności, zostaniesz poproszony o przyłożenie/włożenie karty, na którą ma nastapić zwrot, do terminala płatniczego:

Następnie zobaczysz informację o statusie zwrotu, poprzez komunikat na ekranie terminala oraz na ekranie Simapki – zielony komunikat oznacza poprawnie zrealizowany zwrot:

Poniżej, analogicznie jak podczas przyjmowania płatności, klikając w wybrany kafel możesz wysłać lub wydrukować potwierdzenie zwrotu płatności do klienta lub zakończyć poprzez kliknięcie przycisku „Zakończ”. Po udanym zwrocie, transakcja zmieni kolor w historii płatności kartą z zielonego na czerwony:

Dokonanie zwrotu w aplikacji mobilnej Simapka:

Proces zwrotu transakcji w aplikacji mobilnej przebiega analogicznie jak w wersji WEB portalu, zachęcamy jednak do zapoznania się z filmikiem instruktażowym pokazującym proces zwrotu:

Masz problemy techniczne? Coś jest niejasne? Napisz do nas na bok@simapka.pl lub zadzwoń na naszą infolinię pod numerem 22 462 66 66.